اقتصاد مقاومتیفرهنگ و آی تی

کار در منزل با کسب و کاراینترنتی

کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی معمولاً در منزل برای تمامی اشخاصی که نیاز به شغل دوم دارند نیز بسیار مناسب است.

در این مقاله می خواهم با کار اینترنتی خانگی یا کار در منزل که در کسب و کار اینترنتی فرصت های بسیاری برای کار اینترنتی خانگی یا کار در منزل وجود دارد صحبت کنم. بدون شک در در چند سال گذشته یا حتی بهتر بگوییم در دهه  گذشته انجام کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی صرفاً با ساخت جعبه‌های کادویی وسایل تزئینی  انجام می شد و مشکاتی بسیاری برای سفارش گیری و نحوه تحویل سفارش ها وجود داشت .اما این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی، و راه اندازی انواع کار اینترنتی کار در منزل یا کار اینترنتی خانگیرونق پیدا کرده است. به طوری که اکثرا کارمندان , دانشجویان , اساتید و… به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند در این میان افراد زیادی به واسطه کارآفرینان حوزه ی کسب و کار اینترنتی کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی را تجربه می کنند.

با توجه به اینکه  کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی معمولاً ساعت مشخصی ندارد برای دانشجویان و افراد خانه‌ دار  و نوجوانانی که فرصت فراغت  زیادی دارند بسیار می توانند گزینۀ بسیار مناسبی است.همچنین کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی معمولاً در منزل برای تمامی اشخاصی که نیاز به شغل دوم دارند نیز بسیار مناسب است.

برای اشتغال به کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی تنها به یک مدل بسیار ساده رایانه یا لپ‌تاپ و یک خط اینترنت پرسرعت که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، نیاز دارید. بسته به توانایی ها و مهارت های شما در زمینه های مورد نیاز کسب و کار های اینترنتی درآمد شما متغییر خواهد بود.

کار در منزل با کسب و کار اینترنتی

معرفی انواع کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی

کار در منزل با ترجمه

این روزها تعداد افرادی که با زبانی به جز فارسی در حد مناسبی آشنایی دارند، بسیار زیاد شده است. اگر شما نیز به یک زبان خارجی مسلط هستید می‌توانید به‌ سادگی یک کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی با درآمد مناسب داشته باشید و به ترجمه مطالب گوناگون بپردازید. البته کار ترجمه یکی از مشاغل نسبتا سخت و وقت‌گیر است توصییه می کنم اگر این راه را برای کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی خود انتخاب می کنید سعی کنید در زمینه ی مورد علاقه خودتان باشد تا دانش فنی شما را نیز بالا ببرد و در آینده بتوانید از اطلاعات مفیدی که به دست می آوردید استفاده کنید.

کار اینترنتی خانگی با نویسندگی یا ارائه محتوا

امروزه تقریبا تمام کسب و کارهای اینترنتی به بازاریابی محتوا نیاز دارند و چون تولید محتوا کارآسانی نیست و همیشه مدیران کسب و کارهای  اینترنتی نمی توانند خودشان محتوا  تولید کنند لذا مجبور هستند از اشخاصی که دارای تخصص خاصی در زمینه های کاری آنها هستند استفاده کنند تا کار تولید محتوا را برایشان انجام دهد بلاگ‌ها، وبسایت‌ها، و حتی مجلات نیاز دارند تا محتوای‌شان را به‌ روز نگهدارند. این مورد می تواند در پیدا کردن کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی فرصت خوبی برای نویسندگان محتوا باشد.

در‌صورتی‌ که با اصول سئو سایت آشنایی دارید و به نوشتن هم علاقه‌مند هستید، بهترین کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی برای شما، تأمین  محتوا برای وب‌سایت است؛ چرا‌که می‌توانید براساس علایق خود برای وب‌ سایت‌هایی با موضوعات گوناگون کار کنید.

کار در منزل با ایجاد و مدیریت کانال های تبلیغاتی

شبکه اجتماعی روشی برای افراد است که به کمک آن می توانند به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و با هم تعامل داشته باشند .با اینکه رسانه های اجتماعی از همان روزهای آغاز وب حضور داشته اند اما در سال های اخیر شاهد رشد فزاینده ای از محبوبیت و تعداد افرادی که از این رسانه ها استفاده می کنند بوده ایم.به این خاطر به آن رسانه های اجتماعی گفته می شود,که کاربر در یک بافت اجتماعی با آن تعامل دارد که می تواند در برگیرنده مکالمات ,دیدگاه ها و یا سایر ارتباطات تولید شده توسط کاربر و تعاملات آن ها باشد.

اگر به کار با شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین، توییتر و کانال‌های تلگرامی علاقه دارید و به تبلیغات اینترنتی و جذب فالوئر تسلط دارید، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به شما نیاز خواهند داشت با توجه به اینکه بحث بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی برای مدیران کسب و کار آنلاین  بسیار حیاتی است اگر مهارت خوبی در این زمینه داشته باشید می توانید کار در منزل یا کار اینترنتی خانگیبسیار موفقی داشته باشید .

کار در منزل با کتاب‌های الکترونیکی

کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی با توجه به اینکه کتاب های الکترونیکی در هر زمینه‌ای یک کالای فوق‌العاده محسوب می‌شود.  می‌توانید به کسی سفارش دهید تا این کتاب را برایتان بنویسد و از طریق وب‌ سایت تان آن را بفروشید و هم می‌توانید خودتان آن کتاب را بنویسید.اگر محتوای ارزشمندی برای ارائه دارید، به‌فکر نگارش یک کتاب الکترونیکی باشید و برای مطالعه‌ی آن حق عضویت بگیرید. در حال حاضر بازار داغ تبلیت ها فرصت کتاب خواندن را دوچندان می کند.

کار در منزل با تولید محصولات آموزشی

به جرات می توانم بگوییم تولید محصولات آموزشی بخصوص با فرمت ویدیویی فراتر از کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی است زیرا درآمد بسیار قابل قبولی دارد و به راحتی می توانید با تولید محصولات آموزش ویدیویی درآمدهای میلیونی درماه داشته باشید و کسب و کار اینرتنتی خود را راه اندازی کنید. در حال حاضر وب سایت های آموزش آنلاین درآمدهای بسیار خوبی از تولید محتوای آموزشی به دست می آورند شما هم می توانید شروع کنید.

کار در منزل با تولید محصولات آموزشی , کار اینترنتی خانگی

اما کسب درآمد با کار درمنزل یا کار اینترنتی خانگی می تواند به دو صورت انجام شود:

  • راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین
  • تولید محتوا برای وب سایت های آموزشی

با توجه به اینکه در این مورد قبلا در یکی از مقالات سایت صحبت کرده ام در اینجا نیز توضیح می دهم.اگر شما در زمینه های خاصی مهارت دارید مثل برنامه نویسی , طراحی وب سایت , کار کردن با نرم افزارهای مهندسی و …. می توانید با تولید محصولات آموزشی در آمد خوبی را از سایت های آموزشی کسب کنید.

روش کار به این صورت است که ابتدا در وب سایت های آموزشی درخواست خود را برای تدریس یا مدرس شدن اعلام می کنید سپس بعد از تایید درخواست آنها از شما می خواهند که کار ضبط دوره ی آموزشی را شروع کنید و در ازای هرساعت از آموزش مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کنید و یا بصورت درصدی کار می کنید برای مثال ۷۰ در صد از فروش آموزش ها به شما تعلق می گیرد و ۳۰ درصد حق وب سایت آموزشی برای بازاریابی محتوا خواهد بود.

روش دیگر راه اندازی وب سایت آموزش آنلاین است که روشی بسیار مناسب برای کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی است و شما با زهم باید تخصصی داشته باشید تا با تولید محصولات آموزشی و فروش آنها بتوانید کسب درآمد خوبی داشته باشید اگر در حال حاضر طراحی وب سایت بلد نیستید نگران نباشید امروزه راه اندازی وب سایت کار زیاد سختی نیست شما می توانید با سیستمهای مدیریت محتوا  مثل وردپرس , جوملا  و یا دروپال اقدام به راه اندازی سایت آموزشی کنید .

 توصیه می کنم وردپرس را انتخاب کنید چون پشتیبانی بسیار خوبی در ایران دارد و توسط وب سایت های زیادی افزونه ها و پلاگین های قدرتمند بصورت فارسی برای این سیستم ارائه می شود. برای ضبط ویدیوها شما نیاز به میکروفون با کیفیت و همچنین نرم افزار ضبط فیلم از صفحه نمایش دارید البته کارکردن با آنها کمی زمان می برد در کمتر از چند روز می توانید کارکردن با نرم افزارها را یاد بگیرید.

کار اینترنتی خانگی با فروش نرم‌افزار

برای کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی با فروش نرم‌ افزارهای امنیت اینترنتی گرفته تا بازاریابی در آمد خوبی داشته باشید، هر کسی که یک کامپیوتر داشته‌باشد به‌دنبال نوعی نرم‌افزار است. شما نیز می توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش انواع نرم افزارها در زمینه های مختلف کنید.یا فقط بر روی یک یا چند نرم افزار در زمینه خاص تمرکز کنید مثل فایروال ها یا ویروس کش ها …

کار اینترنتی خانگی با طراحی وب سایت و علوم وابسته

امروزه برای هرنوع کسب و کاری می توان یک وب سایت در نظر گرفت با توجه به تغییر رفتار کاربران و تمایل به استفاده از خدمات اینترنتی برای رفع نیازهای روزمره ارائه خدمات طراحی وب سایت  می تواند درآمد خوبی را برای صاحبان دارنده این مهارت داشته باشد. باتوجه به اینکه طراحی وب سایت جزء تخصصی ترین زمینه ها در تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی است فرصت های بسیاری برای علاقه مندان به  این زمینه وجود خواهد داشت .

از جمله تخصص هایی که یک طراح وب سایت باید داشته باشد می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • html
  • css
  • javascript
  • seo
  • php
  • asp.net

این موارد فقط بخشی از مهرت های مورد نیاز برای طراحی وب سایت است و تکنولوژی ها و فریم ورک های زیادی معرفی شده است اما موارد بالا واجب است سه گزینه اول برای طراحی وب سایت های استاتیک می باشد و سئو مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو است که باعث جذب ترافیک طبیعی از طریق موتورهای جستجو به سایت می شود.دو گزینه ی آخر مربوط به برنامه نویسی وب سایت می باشد که تمام زمینه ها درآمد خوبی دارند اگر شما تخصص موردنیاز را داشته باشید.

کسب و کار خانگی با بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی (Internet Marketing) یا بازاریابی مجازی ، فرایند ترویج کسب و کار یا نام تجاری و محصولات یا خدمات بر روی اینترنت با استفاده از ابزارهایی است که به ترافیک، هدایت و فروش کمک می کند.  بازاریابی اینترنتی (Internet Marketingg) یا بازاریابی مجازی یک اصطلاح بسیار گسترده است که شامل طیف وسیعی از تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی در کسب وکار اینترنتی یا کسب و کار آنلاین می  شود.

از پست‌های مهمان در فیسبوک گرفته تا خبرنامه‌ها، بازاریابی اینترنتی مستلزم این است که کارتان را بلد باشید. ولی اگر کارتان را به‌درستی انجام دهید پول خوبی خواهید گرفت. شما می توانید مثلا با ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ در آمد بسیار خوبی را کسب کنید یا برای کسب و کارهای اینترنتی مشاوره فروش بدهید یا کمپین های بازاریابی اینترنتی راه اندازی کنید. همچنین می توانید با افزایش ترافیک وب سایتتان اقدام به پذیرش آگهی های تبلیغاتی کنید که نیاز خیلی از کسب و کار ها می باشد و باعث می شود شما یک  کار اینترنتی خانگی یا کار در منزل پایدار  داشته باشید.

کاراینترنتی خانگی یا کار در منزل با نوشتن تبلیغات گوگل ادورد

 کار اینترنتی خانگی یا کار در منزل با ارائه خدمات اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل می تواند درآمد قابل توجهی برایتان داشته باشد منتها به شرطی که به کارتان تسلط خوبی داشته باشید همان‌طور که جستجوی گوگل نشان می‌دهد، همه به‌دنبال تبلیغات خوب ادورد هستند، ولی کمتر کسی می‌تواند آن‌ها را بنویسد.

تبلیغات گوگل با استفاده از استراتژی کلمه های کلیدی کار می کند و بالای۹۰ درصد از درآمد شرکت گوگل از این طریق تامین می شود صاحبان کسب و کار اینترنتی یا حتی کسب و کارفیزیکی  به شرطی که وب سایت داشته باشند می توانند با پرداخت هزینه ای وب سایت و محصولاتشان را درگوگل تبلیغ  کنند .

گوگل براساس هزینه ی پرداختی زمانی که در باکس جستجو کلمه مورد نظر تبلیغ دهنده جستجو شد سایت او ر انیز در نتایج جستجو نمایش می دهد البته همانطور که گفتم برای این کار مهارت و تخصص زیادی در بازاریابی اینترنتی و نحوه ی نوشتن و تنظیم تبلیغات نیاز است چون هر بار که سایت آگهی دهنده در نتایج گوگل نمایش داده می شود و روی تبلیغ کلیک می شود حدودا  14 هزاتومن هزینه دربر دارد یعنی به ازای یک کلیک روی تبلیغ باید ۱۴ هزارتومن پرداخت کنید .

کار در منزل یا کار اینترنتی خانگی با طراحی گرافیکی

این مورد نیز می تواند منجر به رسیدن شما به در آمد پایدار از طریق  کار اینترنتی خانگی یا کار در منزل شود اگر شما مهرت قابل قبولی در کارهای  گرافیکی دارید می توانید از این مهارت خود در منزل کسب درآمد کنید.برای مثال با شرکت هایی که کارهای گرافیکی انجام می دهند بصورت دورکاری همکاری کنید یا خودتان مستقیما خدمات طراحی گرافیکی ارائه دهید.

  • خدمات طراحی گرافیکی می تواند شامل:
  • طراحی لوگو
  • طراحی پوستر
  • طراحی ست اداری
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • طراحی کارت ویزیت
  • طراحی قالب وب سایت
  • طراحی جلد کتاب  و مجلات
  • طراحی کاور محصول و …

طرح کسب و کار بنویسید

با افزایش تکنولوژی و خود کفایی کسب و کارهای خانگی رواج یافته اند. بسیاری از افراد دانش تهیه محصول یا انجام کار را دارند و لی متاسفانه با مسائل بیزنسی آشنایی ندارند و مایل هستند برای یک برنامه کسب و کار خوب هزینه کنند.شما می توانید از این فرصت استفاده کنید اگر با مسائل بیزینسی یا طراح کسب و کار آشنایی خوبی دارید می توانید بصورت کار در منزل این کار را انجام دهید . در حال حاضر بازارکار کسب و کار  های اینترنتی و استارتاپ ها بسیار داغ است و شما نمی توانید استارتاپی را پیدا کنید که طرح کسب و کار نداشته باشد می توانید در قالب مشاوره نیز با این نوع استارتاپ ها همکاری کنید و روی طرح کسب و کارشان کار کنید. این ایده ی کار در منزل نیاز به تخصص خوبی در رابطه با  کسب و کار دارد اگر متخصص این زمینه نیستید ایده های کار در منزل دیگری نیز وجود دارد.

مدیریت سایت از راه دور

ایده ی کار در منزل با مدیریت سایت , در حال حاضر شرکت هایی وجود دارند که به افرادی نیازمند اند تا سایت شان را مدیریت  کند. منظور از  مدیریت سایت یعنی هر کاری که مربوط به سایت می شود. مثلا ارسال خبر یا مقالات روی سایت، تغییر برخی از اجزای سایت، یا بررسی ترافیک ورودی روزانه سایت و … است. بهترین سایت ساز یا سیستم های مدیریت محتوایی که در حال حاضر وجود دارند و در ایران نیز بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند سیستم های مدیریت محتوای وردپرس  و جوملا است.

کار در منزل

اگر به این سیستم های مدیریت محتوا تسلط خوبی دارید می توانید در این زمینه مشغول به کار شوید هم چنین یک سری از ابزارهایی که مربوط به تحلیل سایت می شوند مثل گوگل وبمستر تولز و گوگل آنالیتیکس را هم یاد بگیرید. در حقیقت شما باید یک وبمستر کامل شوید و به هر چیز که مربوط به مدیریت یک سایت می شود تسلط داشته باشید. خیلی از شرکت ها به دنبال  افرادی هستند که از راه دور وب سایت شان را مدیریت کنند.

اگر در رابطه با این سیستم های مدیریت محتوا اطلاعات جامع و کاملی ندارید می توانید شروع به یادگیری آنها کنید این کار یک مزیت خوب دارد شما اگر خوب به سیستم های مدیریت محتوا مسلط شوید به مرور زمان به یک متخصص در سیستم های مدیریت محتوا مثلا وردپرس تبدیل شوید و بعدا می توانید خودتان کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.

تولید ترشیجات خانگی

یکی دیگر از ایده های کار در منزل تولید ترشیجات خانگی است.بازار ترشیجات خانگی روز به روز رو به افزایش است مردم با ترشیجات خانگی خو گرفته اند و کم کم این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده است شما می توانید با تولید این محصول و قرار دادن آن در بسته بندی های متفاوت کار در منزل را شروع کنید اگر بتوانید روی برند در این زمینه کار کنید می تواند بسیار پولساز باشد برای شروع می توانید ترشی های تولیدی خود را در فروشگاه های محلی فروش برسانید اگر بازخورد مناسبی گرفتید حجم تولید را افزایش دهید و از منطقه خود به دیگر مناطق کسب و کار خود را توسعه دهید و به همین صورت در سطح شهر و شهرهای اطراف تا در نهایت بتوانید به عنوان یک برند معروف درکشور مطرح شوید.

خشک کردن میوه ها

ایده ی کار در منزل با  خشک کردن میوه ها , می توانید با خشک کردن میوه و فروش آن به خشکباری ها درآمد کسب کنید .در بین روش هایی که برای خشک کردن میوه ها وجود دارد معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند. یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود.

نوع دیگر، خشک کردن با شکر است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود. روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است. لازم به ذکر است بسیاری از میوه های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می شوند که این روش به میوه کمک می کند تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند. اگر به گوگرد حساسیت دارید، می توانید میوه های خشک شده بدون گوگرد را خریداری کنید.

بسته بندی ادویه جات

ایده ی کار در منزل با بسته بندی ادویه جات , به وسیله بسته بندی ادویه جات در منزل که یکی از پول ساز ترین ایده های کار در منزل است .  روش کار به این صورت است که باید مجوز های لازم از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت دریافت کنید بعد دستگاه بسته بندی ادویه جات تهیه و ادویه ها را به صورت فله ایی در این دستگاه قرار دهید تا بسته بندی صورت گیرد روند کلی این کسب و کار مانند بسته بندی حبوبات و خشکبار است.

گل سازی در منزل

ایده ی کار در منزل با گل سازی در منزل , گل سازی نیز یکی از انواع کار در منزل است که خانم ها طرفدار پر و پا قرص آن هستند .اگر به این  زمینه علاقه دارید می توانید گل سازی را یاد بگیرید کارگاه های آموزشی زیادی وجود دارند که گل سازی را یاد می دهند اگر بتوانید گل های منحصر بفردی تولید کنید می توانید گل ها را حتی بصورت اینترنتی نیز بفروش برسانید.

نویسنده: رامین ابراهیمی

منبع : کار در منزل با کسب و کار اینترنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا