سبک زندگی ایرانی اسلامیفرهنگ و آی تی

قصه های خط خطی دات کام (قسمت چهارم)

دست نوشته های کاتب ۱۰ ساله رو از اینجا بخونید.
هر هفته با یه قصه و اتفاق جدید از سری قصه های خط خطی دات کام همراه آی تی گفت باشین.


نویسنده : لیلا قربانی
تصویر گر : اکرم رمضانی

یادش به خیر پارسال همین موقع ها بود که همه خانواده ایام محرم و عزاداری جمع می شدند و به اتفاق، مسجد محل می رفتند. ولی من اکثر اوقات خونه می موندم و کتابایی که تو قفسه کتاب پدربزرگ بود رو می خوندم. کلی کتاب قدیمی از الارشاد شیخ مفید گرفته تا کتابچه های کوچیک که اسمشون خاطرم نیست. اما کلی مطالب تاریخی در مورد عاشورا داشت. پدربزرگ سواد نداره اما معتقده که کتاب باید حتمن تو خونه همه باشه. شاید اصلن همین اعتقادش باعث شد نوه اش بشه رضا کاتب! یعنی اینجانب.

اما هیچوقت تاریخ یادش نمی ره سال ۹۹ یه طوفانی کل دنیا را گرفت به اسم کرونا که اگه دم و دستگاه نداشته باشی اصلن نمی بینیش اما کل دنیا را مختل کرد. از جمله اینکه برنامه هر ساله محرم را به هم ریخت.

اما اوضاع خونه ی ما فقط به این که نمی تونن برن مسجد محدود نشد، چون آقا سعید که همیشه برعکس جماعت حرکت می کنه پاشو کرد تو یه کفش که میخواد بره هیئت! اما پدر گفت مریضی هست و شوخی بردار نیست. اگه حتی یه نفر هم تو مراسم کرونا بگیره و به بقیه منتقل کنه حق الناسه! پدرم همیشه گفته هر کاری می کنید بکنید اما حق الناس به گردنتون نزارید.یعنی فارسیش اینه که به احدی از بنده های خدا آسیب نزنید. هر چند سعید با توسل به قوه قهریه پدر بود که متقاعد شد و لجبازی نکرد. ولی بعد از سعید نوبت مادربزرگ و پدربزرگ بود. خیلی غصه دار بودن.

من هم دوباره مثل ایکیوسان دوتا انگشتمو به کله ی نیمه کچلم زدم و به ذهنم فشار آوردم تا یه کاری کنم که مشکل حل بشه! و یه دفه مثل انیشتین که می گن فریاد یافتم یافتم سر میداده منم بلند داد زدم که یافتم. از وقتی این رفیق جان یعنی  تب لت را گرفتم احساس می کنم سوپر من شدم. اصلن بشر قرن ۲۱ چه چیزی اختراع کرده! برای هر چیزی می شه چاره پیدا کرد.

 

تو این تب لت گشتم و چند تا اپلیکیشن برای عزاداری آنلاین و مداحی های قدیمی رو پیدا کردم و به همه گفتم که به جای مسجد و هیئت رفتن تو اوضاع کرونا بهتره تو خونه بشینن و آنلاین مراسم عزاداری گوش کنن. اینطوری نه کرونا می گیرن نه حق الناس گردنشون میوفته! البته از تلویزیون هم پخش می شه  ولی خب این فناوری جدیده!

الان که دارم اینا رو براتون می نویسم تب لت دست من نیست. من روی کاغذ می نویسم. چون تب لت دست خانواده اس و نشستن و عزاداری می کنند. من هم می نویسم برای شما و کتاب می خونم!

راستی شما این ایام چه کاری کردید؟ اگه هنوز هم سردرگمید متن منو بخونید برای دوستانتونم بفرستید. برای عزاداری اربعین و دهه آخر صفر کارساز بشه! و اینکه من و این کانال خط خطی دات کام رو تبلیغ کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا