اخبار قمبرگزیده

ثبت بیش از ۳,۸۰۰ درخواست در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان قم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در جلسه کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین قم از ثبت بیش از ۳,۸۰۰ مورد درخواست در پنجره واحد مدیریت زمین و کاهش مراجعات حضوری به ادارات مختلف خبر داد.

ثبت بیش از ۳ ۸۰۰ درخواست در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان قمC

غلام‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با فراهم کردن سه امکان مهم از جمله «پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای»، «مدیریت درخواست متقاضیان خدمات حوزه زمین» و «مدیریت فرآیندهای بین دستگاهی» قرار است مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی و املاک شود.

وی افزود: تاکنون در استان بیش از ۳,۸۰۰ درخواست در پنجره واحد زمین ثبت شده است که از این میزان ۳,۳۳۹ مورد درخواست پاسخ داده شده است، ۴۷۴ مورد درخواست در حال بررسی و ۷ مورد درخواست رد شده‌است.
غلام‌پور اظهار کرد: استان قم از لحاظ میانگین زمان پاسخگویی با ۷ روز کاری برای پاسخگویی جزو ۳ استان اول می‌باشد که تعداد ۶,۰۳۳ استعلام نیز داشته است.
وی در پایان با اشاره به رسیدگی به ۶۰ مورد تخلف در حوزه زمین گفت: کاربران با مراجعه به کارتابل خود می‌توانند نوع درخواست خود را برای صدور مجوزهایی همچون کشاورزی، صنعتی، منابع طبیعی، معدنی، شهرک‌سازی، احداث بنای مسکونی، تجاری و اداری ثبت کنند که در نهایت با تعیین موقعیت زمین یا ملک مورد نظر در نقشه و سپس ارائه اطلاعات مربوط به مالکیت و احراز نوع آن، درخواست کاربر به شکل آنلاین در سامانه ثبت و پردازش شده و بلافاصله به مراجع و ادارات مربوطه برای اخذ مجوز ارسال می‌شود.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا