اخبار قم

رشد ۵۰درصدی پهنای باند ورودی استان

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم از رشد ۵۰درصدی پهنای باند ورودی استان در ۸ ماهه اول ۱۴۰۱ خبر داد.

رشد 50درصدی پهنای باند ورودی استان
رشد ۵۰درصدی پهنای باند ورودی استان در ۸ ماهه اول ۱۴۰۱

جواد غلام پور با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان موجب شده تا ارتباطات در قم در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.

وی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت استان با افزایش زیرساخت‌های پهنای باند، خدمات دیتای استان را در اختیار مشترکان قرارداد و هم اکنون با ایجاد گشت‌های نظارت بر شبکه‌های زیرساختی استان، از هر گونه اختلال در شبکه جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی استان ۱۰۲۰گیگابیت بر ثانیه است و پهنای باند ورودی درابتدای سال ۱۴۰۱در بیشترین حالت به ۶۸۰گیگابیت برثانیه رسیده است که رشد ۵۰ درصدی را شاهد بوده ایم.

وی اشاره کرد : پهنای باند ورودی استان در اسفند ۱۴۰۰ به مقدار ۶۸۰ گیگابیت برثانیه رسید و در ابتدای سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۸۰ گیگابیت برثانیه بوده است.

مدیرکل ارتباطات قم، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد: با توجه به‌زیرساخت‌های مناسب ارتباطی استان، آمادگی لازم برای مصرف بیشتر اینترنت نیز فراهم بوده و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

غلام‌پور با اشاره به‌پایداری ارتباطات در سطح روستاهای استان نیز افزود: با افزایش ایستگاه‌های تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی ایستگاه‌های تلفن همراه، ارتباطات ثابت و همراه در سطح استان پایدار شده‌است.

وی بیان کرد : هم اکنون ۳۴۴ ایستگاه ارتباطی همراه اول و ۱۸۵ ایستگاه ارتباطی ایرانسل در استان مستقر است.

منبع: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا