اخبار قمبرگزیده

الزام به ثبت تقاضاهای مربوط به زمین در درگاه متقاضیان مردمی

جواد غلام پور گفت: دستگاه ها موظف هستند تا درخواست های مردم در حوزه زمین را فقط از سامانه پنجره واحد زمین قسمت درگاه متقاضیان دریافت نمایند.

درگاه متقاضیان مردمی

جواد غلام پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه راهبر اجرایی سامانه زمین استانداری و راهبر فنی اداره کل است ، سامانه زمین را به دو بخش اصلی تقسیم کرد. و گفت: زیرسامانه پایش اراضی با دریافت تصاویر ماهواره‌ای به پردازش اطلاعات می‌پردازد. و بر اثر آن تخلفات حوزه زمین را به پنج دستگاه متولی در حوزه حفاظت گزارش می‌دهد. بخش درگاه متقاضیان مردمی نیز به تسهیل دریافت مجوزهای حوزه زمین برای مردم می‌پردازد. که با توجه به همکاری حدود ۲۱ دستگاه از حوزه آب و فاضلاب گرفته تا مسکن و شهرسازی و برق و گاز و غیره به استعلامات ثبت شده به طور سیستمی پاسخ داده می‌شود.
وی افزود: دستگاه ها نباید به درخواست های کاغذی پاسخ داده و فقط باید ازطریق درگاه متقاضیان مردمی پاسخ گوی تقاضا ها باشند.
وی تصریح کرد: متقاضیان قبل از تغییراتی نظیر احاله مدیریت منابع طبیعی، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت و ساز در اراضی و املاک کشور می‌بایست به درگاه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مراجعه نموده و نسبت به ثبت درخواست خود در این سامانه و پیگیری آن از طریق همین درگاه الکترونیکی اقدام نمایند.
در حال حاضر، مرکز تماس سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با سرشماره ۱۶۴۹ و داخلی (۲) دارای آمادگی لازم جهت پاسخ به سوالات کاربران این سامانه است. البته مدیریت ارائه خدمات در سامانه زمین به گونه‌ای ترسیم شده است که متقاضیان مجوزهای این حوزه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

منبع: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا