اخبار قمبرگزیده

اتصال ۱۰۹ روستا به رومینگ ملی

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به افزایش خدمات ارتباطی در روستاهای استان، از اتصال ۱۰۹ روستا به رومینگ ملی خبر داد.

جواد غلام پور سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران حوزه استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردارند.

وی در ادامه افزود : با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای سیار ، تعداد ۱۰۹ روستای استان به رومینگ بین اپراتوری متصل شدند.

غلام پور در ادامه تصریح کرد : ساکنین روستاهای مذکور با کمک این امکان می توانند از رومینگ صوت و دیتا بهره مند شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شتاب استان در خدمات رسانی ارتباطی به روستاها گفت : استان قم بعنوان اولین استان در سطح کشور موفق به اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شده است .

نماینده عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان گفت : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان توانسته با تلاش مجموعه استانی حوزه وزارت ،  100 درصد از اهداف از پیش تعیین شده ارتباطی روستاهارا در محقق کند.

در ادامه این جلسه باقری منش مدیر کل پست استان نیز از کسب رتبه اول پست استان در خصوص خدمات پستی  در استان های گروه خود خبر داد و افزود : پست بزرگ ترین شبکه فیزیکی کشور است و  از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد  رشدترافیک ۱۷۲ درصدی بوده ایم که برای انجام هرچه بهتر امور نیازمند تجهیزات لازم هستیم.
وی با اشاره به اینکه پست به رسالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود در این ایام عمل کرده است، گفت: به واسطه فعالیت شبانه روزی پست، بسیاری از کسب و کارها که از طریق فروش اینترنتی  فعالیت می نمایند محصولات خود را به  واسطه پست به دست مشتریان خود می رسانند وکسب در آمد دارند.
باقر ی منش در ادامه از رشد جابه جایی کالا در این ایام خبر داد و با اشاره به افزایش ۷۲درصدی خرید های اینترنتی مردم، افزود: در  هشت ماه گذشته ۸۰۰ هزار ترافیک پستی و بیشترین رشد در حوزه بسته های کوچک و امانات را شاهد بودیم.
مدیر کل پست استان  قم با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست استان قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد نیز در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸رتبه دوم را کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا