ایرانبرگزیدهدنیای آی تی

نیاز به ۶ زیرساخت برای توسعه فعالیت‌های استارتاپی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت :برای توسعه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان نیاز به ۶ زیرساخت داریم که “مالیات”،‌ “گمرک”، “بیمه”، “محیط کسب و کار”، “سربازی” و “اعتماد به جوانان به عنوان کارآفرینان آینده” از جمله این زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.

دکتر سورنا ستاری در راستای جدا کردن بخشی از وظایف سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری کردن آن به استارتاپ‌ها به شرکت‌ها خبر داد.و اضافه کرد:برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نیاز به ۶ پایه اصلی در زیرساخت‌ها داریم، ادامه داد: مالیات، گمرک و محیط فیزیکی اکوسیستم کسب و کار از جمله این زیرساخت‌ها است که باید به آنها توجه شود.

وی گفت: براساس رتبه‌بندی‌های جهانی تهران جزء ۵۰ شهر اول دنیا در حوزه نوآوری است، ولی به اعتقاد من تهران می‌تواند جزء ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه قرار گیرد.

و با تاکید بر اینکه در سال گذشته تراکنش مالی استارتاپ‌ها ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: هر استارتاپی که نوآوری‌های بهتری داشته باشد، می‌تواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

و یادآور شد: با توافقاتی که با ستاد کل نیروی مسلح درباره سربازی شاغلان در شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته، گام‌های اساسی در فضای کسب و کار برداشته شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان حرکت از بانکداری سنتی به مدرن را از جمله نمونه‌های موفق فعالیت‌های نوآورانه دانست و گفت: در حال حاضر زمینه به گونه‌ای فراهم شده که بانک‌ها که زمانی با سیستم سنتی فعالیت می‌کردند، به دنبال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها هستند و این نشان دهنده تعامل میان بخش سنتی با سیستم مدرن استارتاپی است. وی افزود :ما در آینده بانکداری داریم ولی ممکن است بانک نداشته باشیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دلیل استقبال مردم از تاکسی آنلاین را تمایل به استفاده از خدمات نوین عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم خدمات خوب را به جامعه ارائه دهیم، باید جایی برای استارتاپ‌ها ایجاد کنیم. هرچه محدوده برای فعالیت‌های استارتاپی و نوآورانه فراهم شود، قطعا خدمات بهتری نیز ارائه می‌شود.

ستاری  اظهارکرد: سازمان  تامین اجتماعی از جوانان حمایت می‌کند و این جوانان کارآفرینان آینده کشور هستند. این که تصور شود خودروسازی صنایع بزرگ آینده ما را می‌سازد، اشتباه است.

ودر نهایت گفت : آینده در اختیار کارآفرینان با سنین کمتر از سی سال است و آنچه که اقتصاد ما تضمین می‌کند، محیط کسب و کار و همدلی خواهد بود تا جوانان بتوانند برای ساختن آینده امیدوار باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا