اخبار قمبرگزیده

نخستین جشنواره خدمات دیجیتال، دوست‌دار خانواده در راستای حفاظت از کودکان در دنیای اینترنت

نخستین جشنواره خدمات دیجیتال، دوست‌دار خانواده در راستای تحقق اینترنت امن و محافظت از کودکان با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری ادارات کل استانی برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره خدمات دیجیتال دوست دار خانواده در راستای حفاظت از کودکان در دنیای اینترنتp

جواد غلام‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: این جشنواره توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، مرکز امور بانوان و خانواده، معاونت فناوری و نوآوری و با همراهی سایر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.
غلام‌پور با اشاره به تبیین تروجی استان قم به عنوان یکی از ده استان در برگزاری جشنواره دوستدار خانواده گفت مردم معمولا با امکانات امن سازی سکوهای بومی آشنا نیستند و هدف این جشنواره حمایت از سکوهای بومی و تحقق اینترنت امن است.
وی با تاکید بر نیاز اینترنت امن در کانون خانواده بیان کرد: در تمام کشورها قواعدی برای فضای مجازی پیش بینی شده است و همچنین جهت گیری فناوری به سمتی است که هر چقدر هم بخواهیم آن را مدیریت کنیم کودک و نوجوان در معرض محتوای نامناسب قرار دارد بنابراین آموزش خودکنترلی بسیار اهمیت دارد.
وی افزود: در ارزیابی سکوها شاخص های مهمی از جمله عدم نمایش تبلیغات نامناسب، حفاظت از داده‌های کودک و نوجوان، پرداخت کنترل شده، امکانات استفاده از خدمات نظارت والدین و تناسب محتوا خدمت و سن مخاطب که خانواده ها می‌توانند با در نظر گرفتن این شاخص ها و مشارکت و رأی دادن در سامانه https://family.ito.gov.ir ، ایمن‌ترین خدمات حوزه زیست‌بوم دیجیتال کودک و نوجوان به بازار و سیاست‌گذاران بشناسانند و هم خانواده ها از جوایز این جشنواره هم شرکت های برگزیده از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.
جواد غلام‌پور با تشریح خدمات حاضر در بخش رقابتی جشنواره گفت: پیامرسان ها، مرورگرها، نرم‌افزار های نظارت اولیا، فروشگاه های برنامه های کودک، فروشگاه ها، VODها، حمل و نقل و مسیریاب ها، سخت افزارها و اپراتورها اینترنت و تلفن همراه از جمله خدمات حاضر در بخش رقابتی این جشنواره میباشد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به سرویس اینترنت کودک و نوجوان، اضافه کرد: با سرویس اینترنت کودک و نوجوان ۴۵۶ سرویس ذره بین شاد بین ایمینو گردو برخی خدمات بومی کشور در راستای امن سازی اینترنت کودکان است.
وی در پایان افزود : استان قم نیز به عنوان یکی از ده استان در تبیین و ترویج اهداف این جشنواره نیز حضور خواهد داشت.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا