اخبار قم

معافیت مالیاتی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری

واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف شدند.


با همت و پیگیری پارک علم و فناوری استان قم و براساس مفاد ماده ۹ قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در خصوص شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری معافیت مالیات و عوارض ارزش افزوده به مرحله اجرا درآمد.
این معافیت مالیاتی فقط شامل واحدهای فناور مستقر در پارک خواهد بود.
حمیدرضا شوشتری پور درباره شروط شمول این معافیت گفت: دارا بودن مجوز فناوری، انطباق کالا یا خدمات ارائه شده با زمینه تخصصی مندرج در مجوز فناوری، انجام فعالیت فناورانه و معامله کالا یا خدمات در محدوده و به آدرس پارک قم و رسمی بودن فاکتورها و قراردادهای منعقده مطابق با استانداردهای اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی از جمله شرایط دست یابی به معافیت مالیات و عوارض ارزش افزوده است.
وی در ادامه گفت: برخورداری از این معافیت مالیاتی به انجام تکالیف مالیاتی، ثبت نام در سامانه ارزش افزوده و ارائه اظهارنامه در موعد مقرر در سازمان امور مالیاتی بستگی تام دارد.
شوشتری پور با بیان اینکه دست یابی به معافیت مالیات بر ارزش افزوده یکی از مزایای قانونی برجسته برای پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان است گفت: شرایط برای بهره‌مندی واحدهای فناور عضو پارک از تسهیلات، مزایا و معافیت های مالیاتی و گمرکی و قوانین اداره کار و بیمه نسبت به شرکت های مشابه خارج از پارک به‌مراتب بهتر است.
معاون فناوری پارک در پایان با تاکید براینکه جزئیات بیشتری در مورد این فرصت جدید مالیاتی مطرح است، از کلیه کسانی در حوزه معافیت های انواع مالیاتی سوال یا ابهامی دارند درخواست کرد تا با واحد امور موسسات این پارک تماس حاصل فرمایند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا