اخبار قم

طعم شیرین فناوری اطلاعات با پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست بررسی استقرار پنجره واحد هوشمند خدمات استانی گفت: دستگاه های اجرایی و نهاد‌های عمومی مکلفند در تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنجره واحد خدمات هوشمند خود را به «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» متصل نمایند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم جواد غلام پور مدیرکل استان قم از ایجاد و راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: بر اساس بند واو تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند بر اساس ضوابطی که وزارت ارتباطات و فنا.ری اطلاعات و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه می‌کنند در گام نخست، پنجره واحد خدمات خود را تا شهریورماه با ارایه یک سوم خدمات پرکاربرد ایجاد و راه‌اندازی نمایند. در گام بعدی نیز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهلت داده شده است تا دی ماه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را ایجاد نماید تا مردم با یک بار ورود و احراز هویت بتوانند به تمام پنجره‌های واحد دستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند و طعم شیرین فناوری اطلاعات را بچشند.

وی افزود: حدود ۱۷۰ دستگاه اصلی مشمول خدمات کشور وجود دارند که باید به این پنجره واحد متصل شوند.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir می باشد که خدمات بسیاری، در زمینه امور اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریح، فرهنگ، مذهب، آموزش، حمایت اجتماعی و امور عمومی را ارائه می دهد. این سامانه، راهی امن و مطمئن، برای دسترسی به خدمات دولتی، از طریق یک سامانه متحد می باشد. این پنجره با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه اندازی شده و از طریق این سامانه، شهروندان می توانند با یک مرتبه احراز هویت، از تمامی خدمات دولتی، بهره مند شوند.

براساس این گزارش ورود به سامانه از دو طریق اپلیکیشن دولت همراه و اسکن بارکد و همچنین، از طریق شماره تلفن همراه و وارد کردن کد یک بار مصرف دریافتی، انجام می پذیرد. خدمات این سامانه نیز در سه دسته بندی موضوعی، سازمان ها و بر اساس احراز هویت ارائه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا