اخبار قمبرگزیده

حمایت از طرح‌های کسب و کارهای حوزه فاوا استان قم

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حمایت از اشتغال زایی و تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه فاوا در این حوزه فراخوان حمایتی داد.

حمایت از طرح های کسب و کارهای حوزه فاوا استان قم

در راستای رونق تولید و اشتغالزایی و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ تسهیلات حمایتی به کسب وکارهای حوزه فاوا استان قم پرداخت می‌گردد.
جواد غلام‌‌پور مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلات استان قم در خصوص اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعطای تسهیلات گفت: اولویت‌های برنامه اعطای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل بومی سازی، توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین، اشتغال و تربیت نیروی انسانی و توسعه همکاری‌های بین المللی(صادرات) می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی از جمله حمایت از طرح های ویژه ملی، حمایت از طرح های پیشران، حمایت از طرح های دانش بنیان و… تصریح کرد: سقف مبلغ تسهیلات در هر برنامه متناسب با طرح کسب‌وکار متقاضیان و به ازای هر اشتغال ایجادی(حداکثر از ابتدای دوره زمانی سال ۱۴۰۱) و تعهدشده در طرح‌های ویژه ملی ۲ میلیارد تومان و سایر طرح‌ها ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بعد از بررسی و تصویب طرح‌ها در کارگروه استانی جهت اعتبارسنجی و پرداخت به بانک عامل ارجاع می‌گردد.
غلام‌پور با تشریح شرایط این تسهیلات گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۵.۳۳ درصد بوده و دوره بازپرداخت تسهیلات در طرح سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی، توسعه‌ای و تکمیلی حداکثر ۶ سال( شامل دوره تنفس حداکثر ۱۲ ماه و دوره بازپرداخت حداکثر۶۰ ماه متناسب با طرح متقاضی) می‌باشد و همچنین آورده متقاضیان برای طرح‌های سرمایه‌ای و سرمایه در گردش حداقل ۲۰ درصد و طرح‌های خوداشتغالی صفر تعیین گردیده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه کسب و کارهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به آدرس qom.ict.gov.ir و یا تماس با شماره ۶-۳۶۶۷۲۲۲۴ داخلی ۱۰۹ از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه و در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir ثبت نام نمایند.

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا