جهاندنیای آی تی

برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان

برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان در یونان بسیار موفق بوده است.

اوانگلیکا سولومو از مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و توسعه یونان در باره علت موفقیت این برنامه در یونان می‌گوید: «حدود ۳۰۰ هزار کار آموز جوان مثل میکاییل در این برنامه شرکت کردند. هدف ما ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار است. به همین دلیل هم شرکت در این برنامه، برای بازرگانان جوان امیدوار کننده است. آنها می‌توانند در یونان بمانند و اینجا کسب و کار به راه بیندازند.»

طی پنچ سال، ۶۰۰۰ مورد تبادل کارآموز در قالب برنامه اراسموس در سراسر اروپا و در حوزه‌های مختلف کاری صورت گرفته است. این برنامه دست کم تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد داشت.

آنگلینا درباره این که چه کسانی عملا می‌توانند در برنامه اراسموس شرکت کنند،‌ می‌گوید:‌ «کارآفرینانی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند. محدودیت سنی وجود ندارد و همه می‌توانند از کمک‌های مالی کمیسیون اروپا استفاده کنند.»

داشتن برنامه قوی برای کسب و کار، و تثبیت آن و یافتن گزینه‌های فنی مؤثر، اینها چالش هایی است کارآفرینان جوان با آن روبرو هستند. برای این مشکلات راه حلی وجود دارد. این راه حل برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان نام دارد .

اوانگلیکا سولومو، در باره برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان می‌گوید: «برنامه منحصر به فردی است و مناسب آن دسته از کارآفرینان جوان است که می‌خواهند شرکت تاسیس کنند. آنها در ابتدا باید دانش لازم را از کارآفرینان باتجربه کسب کنند. برای اینکه تأثیر این برنامه را ببینید به این نکته فکر کنید که این برنامه شبکه ۳۸ کشور را در بر گرفته است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا