اخبار قم

بازدید مدیر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

مهندس هانی در جهت توسعه حمایت از کسب و کارهای حوزه IT بهمراه مدیران استانداری و شرکت شهرک های صنعتی و صنف رایانه ای استان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید بعمل آورد .

در این بازدید علاوه بر بررسی وضعیت عملکرد دو شرکت نرم افزاری مستقر در آن شهرک به نام های داده گستر خط روشن و ویراویژن جلسه ای با حضور مدیر کل فناوری اطلاعات استان اصفهان و معاون توسعه فناوری شهرک و سرپرست مرکز رشد ICT اصفهان برگزار نمودند .
در این جلسه به منظور تبادل نظر و بهره برداری از تجربیات مسئولین شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جهت احیا شهرک فناوری اطلاعات قم برگزار گردید.آقایان دکتر دخیل علیان معاون توسعه فناوری شهرک و مهندس شجاعی سرپرست مرکز رشد ICT اصفهان اقدامات و نحوه راه اندازی شهرک مذکور را به تفصیل بیان داشت و اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مرکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان ، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است .
این سازمان تلاش می کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان ، زمینه لازم را برای تجاری سازی و دستاورد های آنها و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم آورد ، این شهرک در ۵۲۰ هکتار شامل مراکز رشد پارک های علم و فناوری ، پلاک های واگذار شده به واحد های فناوری ، فضای سبز و فضاهای توسعه ای مطابق استاندارد های جهانی طراحی شده که بین ۵ تا ۱۰ پارک علم و فناوری را در یک افق ۲۰ ساله در خود جای می دهد.

در پایان مقرر شد جهت راه اندازی شهرک فناوری اطلاعات قم با هماهنگی استانداری – شرکت شهرک های صنعتی – صنف رایانه ای استان و اداره کل ICT و با بکارگیری تجربیات بدست آمده از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اقدام گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا