اخبار قمبرگزیده

اجرای ژئوکد روستایی در ۱۴۲ روستای دارای نقشه استان قم

ژئوکد روستایی در سطح ۱۴۲ روستای دارای نقشه استان قم انجام گردیده است.

اجرای ژئوکد روستایی در ۱۴۲ روستای دارای نقشه استان قم

به نقل از روابط عمومی اداره کل پست استان قم ابوالفضل باقری منش در جلسه شورای راهبری مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در طرح ژئوکد روستایی که بصورت پایلوت در استان در سال۱۴۰۰ اجرا گردید، بیش از ۴۸۰۰۰ رکورد اطلاعات توصیفی اماکن این روستا که شامل ۷۸ درصد از کل اطلاعات روستایی و آبادی های استان می گردد، بر بستر نقشه های پارسل ژئو رفرنس شده در بستر سامانه جی نف، بصورت دقیق جانمائی و نقطه گذاری و آماده بهره برداری گردید.

وی ادامه داد: طی این پروژه اطلاعات توصیفی مورد بازبینی، بهنگام و پالایش شد.همچنین با اشاره به اجرای ژئوکد روستایی در ۱۴۲ روستای دارای نقشه استان قم، تأکید کرد: مابقی اطلاعات روستایی استان پس از نصب پلاک و تابلو معابر توسط دهیاران جانمائی می شود، تا پروژه ملی جی نف استان قم در سطح شهر و روستا پایان پذیرد.

وی افزود: مردم از طریق زیرپورتال https://gnaf.post.ir می‌توانند از خدمات فراهم شده حاصل از اجرای جی نف از جمله صدور گواهی پستی، درخواست کد پستی جدید و پیگیری آن و احراز نشانی و پیگیری آن، بهره مند گردند.

بر اساس این گزارش «جی نف» یک پایگاه داده اطلاعاتی است و آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را «استانداردسازی» و «ژئوکد» می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا